صنایع برودتی سید صالحی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آموزش تعویض فیلتر درایر یخچال به زبان ساده

تعویض فیلتر درایر یخچال
آنچه در این مقاله می‌خوانید

هنگام تعویض فیلتر درایر یخچال (Changing the refrigerator dryer filter) حتماً به فشار کمپرسور توجه کنید و فشار سیستم را تا جای ممکن تخلیه کنید. چون باید بعد از تعویض فیلتر درایر مجدداً فشار مورد نیاز کمپرسور تنظیم شود. مهم‌تر اینکه برای تعویض فیلتر درایر یخچال به طور کامل برق یخچال را قطع کنید. سپس شیر قطع کنی که روی رسیور قرار دارد را باز کنید. بعد از آن تمام اتصالات یخچال را بررسی کنید که نشتی نداشته باشد. لازم است تا تمام اتصالاتی که در قسمت ورودی کمپرسور قرار دارد را شل کنید.

سپس اجازه دهید تا مقداری از بخار و رطوبت خارج شود و بعد از آن اتصالات را دوباره سفت کنید. اگر می‌خواهید به زبان ساده با نحوه تعویض کردن فیلتر درایر یخچال آشنا شوید ما را تا پایان این مقاله از مجموعه مقالات سایت صنایع برودتی سید صالحی  دنبال کنید.

روش تعویض فیلتر درایر یخچال

فیلتر درایر قطعه مهمی از یخچال های صنعتی و خانگی است. این قطعه وظیفه دارد رطوبت های احتمالی به همراه ذرات ریزی که در سیکل تبرید وجود دارد را به دام بیاندازد. پس طبیعتاً بعد از مدتی فیلتر درایر یخچال بر اثر اشباع مواد رطوبت دار دچار گرفتگی می‌شود و باید تعویض شود‌. به همین دلیل گرفتگی فیلتر درایر یخچال مهم‌ترین علت داغ شدن فیلتر درایر یخچال به حساب می‌آید‌. البته پیش از تعویض فیلتر درایر لوله‌های ورودی و خروجی این قطعه را با دست لمس کنید.

اگر دمای لوله‌های فیلتر درایر به یک اندازه بود لازم نیست که فیلتر تعویض شود. ولی اگر دمای لوله‌های خروجی در درایرهای خانگی صنعتی از دمای لوله‌های ورودی فیلتر پایین‌تر بود؛ بدون شک فیلتر درایر یخچال دچار گرفتگی شده است و باید آن را تعویض کنید.

روش تعویض فیلتر درایر یخچال

نحوه تعویض فیلتر درایر یخچال

برای تعویض فیلتر درایر باید زمانی که یخچال روشن است ابتدا شیر دستی مایع را پیش از هر کاری ببندید با انجام این کار درجه گیج مکش کمپرسور رفته‌رفته کم می‌شود. ولی برای اینکه تنظیم فشار پایین قطع نشود آن را یکسره کنید. یا اینکه کنترل فشار پایین را روی درجه صفر تنظیم کنید. هنگامی که فشار مکش به حدود صفر رسید باید یخچال را خاموش کنید. حالا اجازه دارید تا درب پوسته فیلتر درایر را باز کنید و با دقت این قطعه را تعویض کنید.

چند نکته مهم برای تعویض فیلتر درایر

دقت کنید هنگام تعویض فیلتر درایر یخچال (Changing the refrigerator dryer filter) هسته‌های کر درایر دستگاه را به درستی جا به جا کنید. سپس درب پوسته فیلتر را با دقت ببندید و آن را به حالت وکیوم درآورید. یادتان باشد بعد از بستن درب پوسته فیلتر شیر خط مایع را دوباره باز کنید. مراقب باشید شیر خط مایع نشتی نداشته باشد. بعد از آن که کنترل کننده فشار را بررسی کردید و در حالت نرمالی قرار دادید یخچال را روشن کنید. برای اینکه فیلتر درایر یخچال کیفیت خوبی داشته باشد و رطوبت را به خوبی جذب کند نباید فیلتر را در معرض هوا و نور خورشید قرار دهید.

چند نکته مهم برای تعویض فیلتر درایر

سخن پایانی

فیلتر درایر یک قطعه مصرفی است که بعد از هر بار تعمیر سیستم یخچال باید فیلتر درایر تعویض شود. چون این قطعه تصفیه هوای درون یخچال را انجام می‌دهد و باعث رفع هر گونه میکروب و آلودگی در یخچال می‌شود. از این رو با تعویض فیلتر درایر یخچال از ورود گرد و خاک و هر نوع آلودگی به درون یخچال جلوگیری می‌شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید مرغوب ترین فیلتر درایر از صنایع برودتی سید صالحی هوای مطلوبی را درون یخچال های خانگی و صنعتی ایجاد کنید.

ما در صنایع برودتی سید صالحی سعی کرده‌ایم با تولید فیلتر درایر یخچال و حذف واسطه‌ها قیمت فیلتر درایر یخچال را در مناسب ترین نرخ بازار عرضه کنیم.‌ همچنین با آموزش تعویض فیلتر درایر یخچال به زبان ساده در وب سایت خود شما را در انجام این کار راهنمایی کنیم.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp
Pinterest
Facebook
Email
مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *