صنایع برودتی سید صالحی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

مفتول جوشکاری چیست؟ انواع، ویژگی‌ها و کاربردهای آن

لوازم جوشکاری
آنچه در این مقاله می‌خوانید

همان‌طور که می‌دانید جوشکاری بدون مفتول آن امکان‌پذیر نیست. آیا با انواع مفتول جوشکاری (الکترود جوشکاری) آشنایی دارید؟ چگونه می‌توان مفتول مناسب برای هر کاربردی را انتخاب کرد؟ اگر می‌خواهید با مفتول جوشکاری (Welding wire)، ویژگی‌ها و انواع آن آشنا شوید این مطلب از صنایع برودتی سید صالحی را از دست ندهید.

مفتول جوشکاری چیست؟

در واقع مفتول جوشکاری یا الکترود جوشکاری قطعه‌ای فلزی یا گرانیتی است که توسط پوششی با نام فلاکس پوشانده شده است. جریان برق از این مفتول به راحتی عبور می‌کند و باعث بالارفتن دمای دو قطعه و اتصال آن‌ها به یکدیگر می‌شود. جنس مفتول جوشکاری با توجه به نوع قطعاتی که می‌خواهید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید، تعیین می‌شود. این مفتول دارای انواع مختلفی است و کار آن پر کردن فضای خالی بین دو سطح است. در واقع مفتول مخصوص جوشکاری، اتصال بین دو قطعی را مستحکم و دائمی خواهد کرد.

ویژگی‌ های جوشکاری با مفتول

اگر شما در حین عملیات جوشکاری از الکترود جوشکاری (welding electrode) استفاده کنید کار نهایی شما دارای ویژگی‌های زیر است:

  • افزایش سرعت جوشکاری: استفاده از مفتول در عملیات جوشکاری سرعت اجرای کار را افزایش می‌دهد زیرا نرخ رسوب‌گذاری را بیشتر می‌کند.
  • نفوذ بیشتر: بهترین شیوه برای اتصال‌های نازک و کوچک استفاده از مفتول جوشکاری است زیرا به عمق نفوذ کرده و اتصالی نازک به وجود می‌آورد.
  • کاهش تخلخل: هر کسی که تا به حال جوشکاری کرده باشد به خوبی می‌داند که ایجاد تخلخل یکی از مشکلاتی است که هر جوشکاری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. بر روی پوشش‌های مختلف مفتول مخصوص جوشکاری اکسیدکننده‌هایی وجود دارد که این تخلخل‌ها را کاهش می‌دهد.

در قسمت بعد ضمن معرفی انواع مفتول های جوشکاری ، ویژگی‌های انحصاری هر یک را نیز به شما گوشزد خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: کمپرسورهای برودتی

انواع مفتول جوشکاری موجود در بازار

مفتول جوشکاری

هر فردی بر اساس کیفیت مدنظر، نوع استفاده و همچنین بودجه‌ای که برای خرید مفتول جوشکاری صرف می‌کند می‌تواند یکی از انواع مفتول‌های زیر را انتخاب و از آن استفاده کنید:

1) مفتول جامد فلزی با گاز محافظ (GMAW)

از این مفتول برای اتصال ورق‌های فلزی استفاده می‌شود زیرا در این قطعات جوشی تمیز و صاف ایجاد می‌کند. همچنین گاز محافظی که در آن قرار دارد از بروز بیماری‌های تنفسی جلوگیری خواهد کرد. برای استفاده از این مفتول نباید آن را در برابر باد قرار داد زیرا کیفیت نهایی جوش را به شدت کاهش خواهد داد. اکثر افراد حرفه‌ای این مفتول را انتخاب می‌کنند زیرا رسوب زیادی ندارد و به پاک‌سازی نیز نیازی نخواهد داشت.

در هنگام خرید این محصول باید نکات زیر را بررسی و در انتخاب آن دقت کرد:

  1. نوع تغذیه
  2. قطر مفتول
  3. خواص شیمیایی

برخی از ویژگی‌های مفتول جوشکاری جامد فلزی با گاز محافظ عبارت است از:

  • این مفتول دارای سرباره انجماد فوق‌سریع است به همین دلیل این محصول برای جوشکاری خارج از موقعیت یا جوشکاری‌های عمودی بسیار مناسب است.
  • این مفتول مقاومتی نسبی در برابر آلودگی‌های سطحی است و از آن می‌توان برای جوشکاری در سطوح کثیف بهره برد.
  • پس جوشکاری با مفتول جامد فلزی به حداقل پاک‌سازی نیاز است.

2) مفتول هسته فلزی

مفتول هسته فلزی از الکترودی لوله‌‌ای با هسته فلزی ساخته شده است. از این مفتول برای اتصال قطعات فلزی کم‌آلیاژ استفاده می‌شود. جوش به دست آمده از این مفتول سر ریزه‌ای ندارد و پس از آن نیاز به پاک‌سازی کم یا عدم پاک‌سازی است.

برخی از ویژگی‌های مفتول جوشکاری هسته فلزی بدین ترتیب است:

  • این مفتول مقاومت بسیار بالایی در برابر آلودگی دارد پس اگر نمی‌خواهید سطح را قبل از جوشکاری تمیز کنید یا پاک کردن سطح از آلودگی کار دشواری است، بهترین انتخاب برای شما مفتول هسته فلزی است.
  • این مفتول افزایش نرخ رسوب بیشتری نسبت به مفتول جامد در یک آمپر دارد.
  • این محصول سطح پاشش کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد و به همین دلیل پس از آن نیازی به پاک‌سازی نیست. این امر باعث افزایش سرعت کار و بالا رفتن راندمان و بهره‌وری خواهد شد.

3) مفتول توپودری (FCAW)

این مفتول از یک لوله حاوی عوامل شار در هسته و اکسید‌کننده تشکیل شده است. مفتول جوشکاری توپودری در شرایط سخت‌تری استفاده می‌شود زیرا مقاومت بالایی دارد. از این وسیله برای جوشکاری در موقعیت و خارج از موقعیت نیز استفاده می‌شود.

در ادامه ویژگی‌های مفتول تو‌پودری را بررسی خواهیم کرد:

  • در میان انواع مختلف مفتول جوشکاری، نوع توپودری مناسب‌ترین گزینه برای جوشکاری در سطوح دارای آلودگی است.
  • این محصول در مواقعی که نیاز به رسوب بالاست استفاده می‌شود و اگر قطر آن زیاد باشد فضای بیشتری را در واحد زمان پُر می‌کند.
  • مفتول FCAW به خاطر رسوبی که روی سطح موردنظر برای جوشکاری باقی می‌گذارد بایستی پس از کار به خوبی پاک‌سازی و تمیزکاری شود.

کاربرد مفتول جوشکاری

بررسی مفتول جوشکاری

از آنجایی که از الکترود جوشکاری برای اتصال دو قطعه عموماً فلزی استفاده می‌شود، می‌توان گفت که کاربردهای بسیاری دارد:

  1. ساخت تجهیزات ثابتی مانند مبدل‌‌های حرارتی و مخازن تحت‌فشار تولید شده از فولادهای ساده کربنی، فولادهای آلیاژی و فولادهای کم‌آلیاژ
  2. صنایع خودروسازی برای بدنه خودرو و تولید مجموعه‌های منفصله
  3. صنایع حمل‌ونقل
  4. مجسمه‌سازی
  5. ساختمان‌سازی

خرید انواع مفتول جوشکاری از صنایع برودتی سید صالحی

شما مشتریان گرامی می توانید برای خرید آسان و به صرفه‌ی انواع الکترود جوشکاری از طریق شماره تماس های 77520403-021 و 77523805-021 با کارشناسان صنایع سیدصالحی ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت محصول مورد نظر درب منزل یا محل کار شما ارسال شود.

خرید مفتول جوش آلومینیوم

مفتول جوش آلومینیوم برای اتصال فلزات از جنس آلیاژ آلومینیوم و همچنین جوشکاری فلزاتی از قبیل نیکل، مس و برنج به کار برده می‌شود. از سیم جوش آلومینیوم میتوانید برای صنایعی مانند خودروسازی، لوازم خانگی و رادیاتورسازی استفاده کنید. از ویژگی ها و مزایای سیم جوش آلومینیوم می‌توان به هدایت‌پذیری الکتریکی و حرارتی بالای آن اشاره کرد.

این مفتول ها در هوای آزاد، از یک روکش به نام اکسید آلومینیوم برخوردار هستند درنتیجه این روکش موجب می‌شود تا از فلز در برابر گازها و مایعات مختلف محافظت شود. چون این نوع جوشکاری بدون بریدگی و دود انجام می‌شود به میزان زیادی در زندگی روزمره و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید مفتول جوش آلومینیوم را از صنایع سید صالحی تهیه و خریداری کنید.

مفتول جوش الومینیوم

خرید مفتول جوش برنج

برای جوشکاری فلزات غیرآهنی معمولا از جوشکاری برنج استفاده می کنند، چراکه استفاده از سایر روش‌های جوش موجب از بین رفتن خاصیت فیزیکی این دسته از فلزات خواهد شد. کاربرد مفتول جوش برنج، جوشکاری به روش اکسااستیلن (جوشکاری گازی) می باشد برای این نوع جوشکاری از سیم های مخصوص جوشکاری برنج استفاده می‌شود.

از مزایای استفاده از مفتول جوش برنج می توان به افزایش سرعت جوشکاری، کاهش عیب و نقص در فرآیند جوشکاری و نفوذ عمیق جوشکاری اشاره کرد. مفتول جوش برنج در صنایعی چون کابینت سازی، خودرو سازی و ورق‌های فلزی کاربرد گسترده دارد. برای خرید انواع مفتول جوش برنج با صنایع سید صالحی در ارتباط باشید.

مفتول جوش برنج

خرید مفتول جوش نقره

مفتول جوشکاری نقره با هدف جوشکاری و اتصال قطعات فلزی در صنعت کاربرد گسترده‌ای دارد. استفاده از این سیم ها برای اتصالات نازک بسیار مناسب است چراکه توانایی نفوذ در عمق جوشکاری را دارند و می‌توانند فضاهای خالی را پر کنند. از مزایای مفتول جوش نقره می ت.ان به تولید دود کم، قدرت اتصال بالا و جوشکاری روان اشاره کرد. همچنین امکان جوشکاری انواع قطعات در هر موقعیتی از این طریق وجود دارد و گازهای آلاینده و سمی بسیار کمی در طول فرآیند تولید می‌شوند.

مفتول جوش نقره هریس و مفتول جوش نقره سیم بن ازجمله الکترودهای جوشکاری پرفروش صنایع برودتی سید صالحی است.  توجه به برند و کیفیت مفتول جوشکاری مهمترین موضوع هنگام خرید آن است،کارشناسان ما باکیفیت ترین محصولات جوشکاری را با تضمین صد در صدی به شما پیشنهاد و ارائه می‌دهند.

مفتول جوش نقره سیم بن

سخن پایانی

حال که با مفتول مخصوص جوشکاری آشنا شده و انواع آن با ویژگی‌هایشان به شما توضیح داده شده است به خوبی می‌دانید که کدام مفتول برای کاربردی که شما مدنظر دارید، مناسب است. صنایع برودتی سید صالحی انواع مفتول جوشکاری را در بالاترین سطح کیفی عرضه می‌کند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp
Pinterest
Facebook
Email
مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *