صنایع برودتی سید صالحی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

رطوبت مناسب برای کارخانه نساجی و بافندگی

رطوبت مناسب برای کارخانه نساجی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

نساجی به دو نوع صنعتی و سنتی صورت می گیرد. این صنعت یعنی صنعت نساجی از مهمترین صنایعی می باشد که رطوبت در آن اهمیت زیادی دارد. رطوبت مناسب برای کارخانه نساجی هم بر کیفیت دستگاه ها و بافندگی و هم بر سلامت کارکنان تاثیر دارد. با خرید دستگاه رطوبت ساز و استفاده از آن می توانیم رطوبت مورد نیاز کارخانه نساجی را تامین کنیم. برخی از افراد اقدام به خرید دستگاه های رطوبت ساز دست دوم می کنند که معایب و مزایای خاص خود را دارد.

مانع از کاهش حجم پارچه ها می شود

ایجاد رطوبت مناسب برای کارخانه نساجی ، در فرایند تولید پارچه باعث می شود که پارچه و لباس ها دچار کاهش حجم و وزن نشوند. در صورت کاهش حجم، مجبور به استفاده بیشتری از نخ می باشیم که این هم یعنی صرف هزینه های بیشتر برای تولید پارچه. پس استفاده از دستگاه رطوبت ساز می تواند باعث کاهش هزینه های تولیدکنندگان شود.

کمک به استحکام بیشتر الیاف

وقتی مقدار رطوبت مناسب برای کارخانه نساجی و بافندگی به الیاف می دهیم، باعث می شود استحکام این الیاف افزایش یابد. افزایش استحکام مقاومت و کشش نخ ها را بالا برده و باعث تولید محصول با کیفیتی می شود. در نتیجه حضور رطوبت در محیط نساجی موجب افزایش کیفیت نخ شده و حین دوختن و بافندگی مانع از پاره شدن نخ ها می شود.

از بین بردن الکتریسیته ساکن

تولید رطوبت مناسب برای کارخانه نساجی باعث می شود نوعی از الکتریسیته به نام الکتریسیته ساکن در آن محیط از بین برود.  در این صنعت چون الیاف و پارچه ها و نخ ها روی هم کشیده می شود، در نتیجه الکتریسیته ساکن به وجود می آید. توجه داشته باشید که این الکتریسیته می تواند مشکلات فراوانی را در صنعت نساجی به وجود بیاورد. مثلاً الکتریسیته ساکن می تواند باعث ایجاد اختلال در حرکت پارچه ها بین ماشین های تولیدی در کارخانه نساجی شود. این الکتریسیته می تواند گرد و خاک موجود در محیط را جذب کند که همین موضوع می تواند از دلایل خراب شدن دستگاه ها نیز باشد. از مضرات دیگر الکتریسیته ساکن، این است که می تواند به کارکنان و افراد حاضر درد سالن شوک الکتریکی وارد کند.

صنایع برودتی سید صالحی همواره تلاشگر و پویا با بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا با برنامه ریزی و تأکید بر نوآوری به عنوان یک مجموعه معتبر و صاحب نام در صنعت سیستم های برودتی جایگاه مناسبی در ایران را دارا می باشد.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp
Pinterest
Facebook
Email
مقالات مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *